De Voordelen van Online Marketing

office-620822_1280Het succes van een bedrijf valt of staat met een goede marketingstrategie. In het afgelopen decennium neemt internet marketing – ook wel online of e-marketing genoemd – een steeds prominentere plaats in. Deels Rizk casino dat is een netwerkbedrijf.

Internet marketing en het door de consument nemen van aankoopbeslissingen, gaan tegenwoordig hand in hand. Uit marktstudies is gebleken dat de consument eerst op het internet surft om producten en prijzen te vergelijken, voordat een definitieve beslissing wordt genomen.

Gemak

“Gemak dient de mens.” Met het online marketen van producten of diensten hoeft men geen rekening te houden met openingstijden of overuren van het personeel. Klanten kunnen op elk gewenst moment door de online winkel bladeren en wanneer het hen uitkomt een bestelling plaatsen.

Groter Bereik

Goederen kunnen nu in het hele land en zelfs over de grenzen worden verkocht, zonder dat er lokale verkooppunten moeten worden opgezet. Het is ook makkelijker om de internationale markt op te gaan, want er is geen netwerk van distributeurs nodig. De doelgroep wordt dus groter.

Minder kosten

De maandelijkse huurkosten van een winkelpand vallen weg. Ook de voorraadkosten kunnen laag worden gehouden. Sommige online winkels doen aan dropshipping, wat de kosten nog doet dalen.

Relaties met de klant

Bedrijven kunnen gemakkelijker relaties met bestaande en toekomstige klanten onderhouden door middel van goedkope gepersonaliseerde communicatie, zoals het versturen van nieuwsbrieven.

Internet marketing is een belangrijke tool om meer te weten over de klant. Op basis van de inkoopgeschiedenis en voorkeuren, kan een profiel worden samengesteld. Deze gegevens kunnen worden gebruikt om gerichte aanbiedingen te doen. Het bijhouden van bezoeken op de website geeft ook weer informatie voor het plannen van campagnes.

Tevens is het ook een belangrijk medium om klanten te binden. Als een klant een aankoop heeft uitgevoerd, kan er een mailtje ter bevestiging worden gestuurd. Het regelmatig mailen van klanten met gepersonaliseerde interessante aanbiedingen, is een middel om de relatie met de klant in stand te houden en vooral uit te bouwen.